Ylläpitäjä

Ylläpitäjä

Ei se kausi ole vielä ohi – karpaloa poimitaan yhä joulukuussa!
Julkaistu: 18.12.2025

🎄 Vaikka kalenteri sanoo, että on jo melkein joulu, luonto on toista mieltä.
Poikkeuksellisen lämmin sää on pitänyt suot sulina ja poimijat liikkeellä – ja kyllä, karpaloa poimitaan edelleen!

📍 Hämeestä ja Pohjois-Karjalasta on tullut varmistettuja havaintoja: Hollolan ja Joensuun soilla on nähty sankolliset, saappaat ja onnelliset marjastajat keskellä joulukuuta.
Marja on yllättävän hyväkuntoista, ja poiminta onnistuu valikoiden aivan kuten syksyllä.

🍇 Jää nähtäväksi: kerääkö joku tänä vuonna karpaloämpärin joulupöytään?
Jos näin käy, lupaa ainakin olla vuoden viimeinen marjastusuutinen… tai sitten ei!

📸 Jos sinä tai tuttusi vielä olette suolla – lähetä kuva! Tästä kaudesta tehdään vielä historiaa.