
Ylläpitäjä
Ensimmäiset kypsät mustikat on jo poimittu – ainakin Kirkkonummella ja Pyhtäällä marjaa on löytynyt.
Vaikka suurin osa mustikoista on vielä raakoja, kypsiä yksilöitä näkyy paikoitellen, etenkin valoisissa metsänreunoissa.
Poimijat ovat alkaneet kerätä marjaa valikoiden käsin, ja monelle ensimmäiset mustikat maistuvat kesän parhaalta herkulta.
Kausi on siis hiljalleen käynnistymässä, ja tilanne paranee päivä päivältä.
🍃 Mustikoita kannattaa vielä hetki seurailla ja palata samoille paikoille viikon-parin kuluttua. Ennusteiden mukaan sato on tänä vuonna keskimääräinen.
Oletko jo poiminut ensimmäiset mustikat? Laita meille viestiä, missä päin kausi on alkanut!
