
Ylläpitäjä
Olemme siirtyneet lokakuuhun, mutta puolukkaa poimitaan yhä monin paikoin Etelä-Suomessa. Marjat ovat säilyneet hyväkuntoisina, ja lämpimät päivät ovat mahdollistaneet poiminnan jatkumisen tavanomaista pidempään.
Samalla karpalon poiminta on kiihtynyt, erityisesti Keski- ja Etelä-Suomen soilla. Karpalo on kypsynyt tasaisesti, ja sitä löytyy nyt hyvin avosoilta ja rahkaisilta alueilta.
🌿 Lokakuu tuo usein nopeasti muuttuvat sääolosuhteet, joten nyt on hyvä aika hyödyntää vielä suotuisat päivät ja tehdä kauden viimeiset marjareissut.
📍 Jos olet yhä liikkeellä metsissä tai soilla, jaa havaintosi meille – kenttäterveiset kiinnostavat muita marjastajia eri puolilla maata.
